torsdag 22 april 2010

Det Gror

Var en sväng i trädgården hos min mor och såg till min glädje att vitlökarna jag satte har börjat titta upp. Dom ska jag vakta noga när vi ska städa upp i trädgården så ingen gräver upp dem av misstag.

Vitlöken är ju ingen nyhet för någon precis den har odlats bland annat i Egypten i ca 6000 år och kom hit till Sverige med vikingarna för att sen på 1500 talet bli impopulär på grund av sin starka lukt men blev popis igen under 1900 talet. Vitlöken ska vara helt otroligt nyttig och hjälper nästan mot allt från förkylning till tandläkarbesök om man får tro vissa, själv tycker jag om den för den smakar så gott.

När mina vitlökar är klara ska dom få bli en fin vitlöksfläta som ska hänga vid spisen så dom är nära till hands.

Min Mors katt passa också på att ta en tur i trädgården med mig och sträcka på sig i solen han såg ut som han hade lite svårt att förstå sig på min glädje över mina lökar och var mer intresserad av att se så alla hans favorit platser var kvar efter vintern.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. =) Trevlig blogg!

    SvaraRadera