torsdag 23 april 2009

Catch up!


Efter som det som jag nämnde gått lite tid har den del saker hunnit avverkas så vi tar en snabbgenomgång uppifrån och ner:

Hemma gjorda vårflor med mycket vispgrädde både i smeten och ovanpå och ( och antagligen runt kranskärlen också så småningom ) samt hjortonsylt där till.

Årets första öl på uteservering ...och ja det blev mer än en öl....dagen efter hitta jag en påse oliver i fickan när jag skulle gå till jobb. Tror att jag hade en mycket logisk plan när jag la dom där....synd bara jag glömde den.

Invigning av grillsäsongen med rostbiff marinerade i hickory, lite chili, spiskummin och vitlök

Och sist men inte minst de i grädde och vin kokta musslorna som fick vara förrätt till påskmiddagen. Himmelska är allt jag kan säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar