måndag 26 april 2010

Misssämja i Köket


Helgen som gick fördrevs delvis hos Pysselmamman vi fick ett underbart lamm med massa godsaker till. Själv hade jag med mig en äppelkaka som jag inte kunde motstå när jag läste om den på BakeCake den var inte alls svårt att göra, men som vanligt så blir jag och pajdegen genast ovänner. Så efter en viss osämja innan gräddningen där degen tyckte den skulle vara på andra ställe än i formen och jag ställde mig mycket frågande till varför formen inte dög kom vi fram till en kompromiss genom att använda en något mindre form så att degen kände den var herre på täppan. Nästa gång ska jag göra lite större sats av degen så att det inte uppstår mer bråk.

Just nu står det en surdeg och blänger i köket den ska snart få bli två fina bröd men dem åter kommer jag till snart. Hej så länge


2 kommentarer:

  1. Oj så god den såg ut!

    Gå jätte gärna in på min blogg och delta i tävlingen där jag lottar ut en inbjudan till den nya receptsidan Baka.se plus en goodiebag! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera
  2. Hej Jag heter John från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
    1 till 10.

    Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

    Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

    Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

    Vi skulle älska att du deltar med några recept som. Look Amazing!

    Hälsningar

    http://www.Fooduel.com

    SvaraRadera