torsdag 12 mars 2009

Röror!


Ibland är det enkla som är det goda och då menar jag det riktigt enkla, nämligen en röra. Nu när våren börja nalkas som förlöpare till sommaren och man ser om sina badkläder och tänker lyriskt på varma stränder, kall saft och smörgåsar med så där lagom mycket sand i så är det även dags att se om sig själv lite. Kroppen är ditt tempel och allt annat sånt tjafs om nu min kropp är mitt tempel så har husvärden fuskat bra länge med underhållet och hyresgästerna håller inte rent i trappen inte, med andra ord jag behöver komma i form. Om inte för egen del så för att slippa känna sig som den strandade vita valen när man ligger på stranden och bara väntar på att antingen Greenpeace eller nån kille som kallar sig för Ahab och viftar med en vass käpp ska dyka upp.

Jag försöker äta så mycket protein jag kan när jag varit och tränat och hålla det så smalt så möjligt för att kunna få form på min blekfeta kropp. Dock är det ju så att smal mat ofta har en tendens att inte smaka så mycket. Det är här röran kommer in i bilden.



1 burk tonfisk i vatten
1 burk Keso (lök,paprika,oliv är de smaker jag provat alla funkar fint)
1 msk stark chili sås

Rör ihop i passande bytta och ät. För estetikens skull kom det även på lite gräslök idag.
Precis så mycket matlagning som man orkar efter ett pass på gymmet och nästan ingen disk heller.

Har startat en Levain deg för helgens börd bak återkommer med lite bilder från det när bröden är klara.

Ha det fint tills dess.

1 kommentar: